Eyüp Belediyesi tarafından düzenlenen Eyüp Sultan’dan Mevlana’ya Vuslat Yolculuğu’nun ilk seferi gerçekleştirildi. Yüksek Hızlı Trenle yapılan bu büyük organizasyonun ilk seferine, Eyüp Belediye Başkanı Remzi Aydın, Eyüp Kaymakamı Abdullah Dölek’in yanı sıra Eyüp Müftüsü Dr. Muammer Ayan ile ilçe protokolü ve çok sayıda basın mensubu katıldı.

Sabah namazının ardından otobüslerle Eyüp Meydanı’ndan Pendik’e hareket eden konuklar YHT ile Konya’ya ulaştı. Eyüp Belediye Başkanı Remzi Aydın ve beraberindekiler Konya’da İHH Şubesini ziyaret ederek başarılar dilediler.

Vuslat Yolculuğu’nun Konya’daki ilk durağı ise Şems-i Tebrizi Türbesi oldu. Burada gazetecilerin sorularını yanıtlayan Eyüp Belediye Başkanı Remzi Aydın, “Aslında tarihi bir gün Eyüp Sultan’dan vuslat yolculuğumuzu başlattık. Huzurlu bir yolculuktan sonra tam vaktinde Konyamıza indik. Sayın Valimiz de bize katıldı. Meşhur etli ekmeğimizi de yedik. Şimdi Şems-i Tebrizi Türbesi’ndeyiz. Buradan da Mevlana Hazretleri’ni ziyaret edeceğiz. Ben de ilk defa geldim. İlk defa hızlı trene bindim. İlk defa Konya’ya geldim. Başka ilkler de yaşayacağız sanırım. Birlikte göreceğiz’ dedi.

Konya Valisi Muammer Erol da, yaptığı açıklamada, “Eyüp’ten gelen misafirlerimize hoşgeldiniz diyorum. Konya içinde yaşadıkça güzellikleri keşfedilen bir il. Bilmediğiniz ve tanıdıkça insanlarını ve mekanlarını sevdiğiniz ve bağlandığınız bir şehir. Kolay alışılan ve rahat yaşanan bir şehir. Aynı zamanda çok ciddi bir sanayi ve turizm şehri olma yolunda bir şehir. Bu gezilerin de çok önemli bir katkısı olacağını düşünüyorum. Sayın Cumhurbaşkanımızın ve Başbakanımızın da 2023 hedefleri var bildiğiniz gibi. Çok da uzak olmayan hedefler gibi geliyor artık. Bu vesile ile hepinize tekrar hoşgeldiniz diyorum” dedi.

Eyüp Kaymakamı Abdullah Dölek ise Eyüp Belediye Başkanı Remzi Aydın’a teşekkür ederek, “Biz de Peygamber efendimizi 7 ay misafir etmiş Eyüp Sultan’ın selamını getirdik. Sayın Konya Valimize teşekkür ediyoruz. Bize burada güzel bir ev sahipliği yaptı” şeklinde konuştu.

Vuslat Yolculuğu’nda Şems-i Tebrizi Türbesi’nin ardından Mevlana Türbesi ziyaret edildi. Burada konuklara rehberler tarafından Hazreti Mevlana ile birlikte türbe ve mevlevilik hakkında bilgiler aktarıldı.

Karatay Medresesi ve Tavus Baba Türbeleri de ziyaret edilen mekanlar arasında yer aldı.

Eyüp Sultan’dan Mevlana’ya Vuslat Yolculuğu’nun ilk seferine katılanlar, ilk kez Yüksek Hızlı Tren ile hayata geçirilen projeyi çok önemli ve değerli bulduklarını belirterek, “İlk kez hızlı trenle böyle bir etkinliğe katıldık. Keyifli bir yolculuk oldu. Hazreti Mevlana’yı ziyaret etmenin mutluluğunu yaşıyoruz. ‘Ne olursan ol gel’ diyen Mevlana’nın davetine icabet etmiş olduk. Bu güzelliğe vesile olan Eyüp Belediyesi’ne ve Başkan Remzi Aydın’a teşekkür ediyoruz” dediler.

Eyüp Belediyesi tarafından Türkiye’de ilk kez organizasyonu yapılan YHT ile Vuslat Yolculuğu’na bugüne kadar 10 binin üzerinde başvuru yapıldı. Eyüp Belediyesi her gün onlarca Eyüplüyü Mevlana ile buluşturacak.