Aileleri ile katıldıkları “Vuslat Yolculuğu”nun ‘Çok güzel ve unutulmaz’ olduğunu söyleyen minikler, Eyüp Belediyesi tarafından yolculuk sırasında verilen bilgilendirme çantası içinde bulunan ajandayı günlük olarak kullanmışlar. Günlüklerine, minik elleriyle, gezi ile ilgili düşüncelerini ve gezi sırasında yaşadıklarını yazan Neza Ceylin ve Enes, en çok hızlı tren yolculuğundan etkilendiklerinden bahsetmişler.

“VE HIZLI TREN YOLCULUĞUMUZ BAŞLADI”

Vuslat Yolculuğu’na katılan miniklerden Neza Ceylin Uzun, Vuslat Yolculuğu için düşüncelerini şöyle kaleme almış; “Bu yolculukta çok eğlendim. İlk önce Enes ile ailesiyle buluştuk. Arabadan indiğimizde Enes’le her zamanki gibi gülmeye başladık, komik laflar ettik ve otobüs yolculuğuna başladık. Otobüs yolculuğunda da çok eğlendik ve şimdi tren yolculuğuna gidiyoruz. Enes ile çok fazla eğleniyoruz. Ve hızlı tren yolculuğumuz başladı. Çok eğleneceğimizi düşünüyorum. Hızlı tren yolculuğuna başladık. Çok heyecanlıyım. Allah’ım ne olur bir şey olmasın diyerek yolculuğa başlıyoruz, Bismillah. Yolculuğa başladık, çok eğlenceli. 4 saat böyle, inanılmaz. Şu an 95 km çok hızlı, bayıldım. Bir de masalı koltukta oturuyoruz. Hostes ablalar geldi kahvaltı, öğle yemeği ve akşam yemeği verecekler galiba. Şimdi ise 120 km hız, inanamıyorum. Çok güzel.”

“ÇOK EĞLENDİK VE TRENİ SEVDİM”

Enes Tongar da Neza Ceylin gibi yolculuk ile ilgili düşüncelerini yazıya dökmüş. Günlüğünde Vuslat Yolculuğu’nu gidiş ve dönüş olarak iki bölüm halinde yazan Enes, ilk bölümde, ailesi ve arkadaşıyla Konya’ya gidişlerini kaleme almış. Enes sabahın erken saatlerinde başlayan Konya yolculuğu ile ilgili şunları yazmış;

“Evimizden çıkıp otobüslere bindik. Hızlı trene doğru gidiyoruz, çok eğleniyoruz ve hep gülüyoruz. Şu anda saat 06.33. Bence hızlı tren çok eğlenceli olacak diye düşünüyorum. Tren yolculuğuna başlıyoruz ve yazmaya devam ediyorum. Ve hızlı trendeyiz. Trende masa var, çok temiz ve masalı yer bize denk geldi. Yanımda dedem ile ananem var. Saat 07.24 ve trendeyiz. Yolculuğumuzun başında çok yavaştı 90 km iken 55 km’ye düştü. Bizim fotoğraflarımızı çektiler, çok eğlendik ve treni sevdim. Çok eğlenceliydi”

Enes, ikinci bölümü ise “DÖNÜŞ” başlığı altında yazarak; “Oradan hatıra aldık. Otobüsle trene gittik ve trende yer değiştirdik. İnanılmaz eğleniyoruz. Ve Şimdi hareket ettik, ters ters 115 km ile ilerliyoruz. Saat 18.01 ve inşallah sağ salim eve varacaz diye umuyorum” demiş.

Neza Ceylin ve Enes, çocuk saflığıyla kaleme aldıkları yazılarını daha sonra Eyüp Belediye Başkanı Remzi Aydın ile paylaştılar.

Minikler, dönüş yolunda hızlı trende Başkan Aydın’ın yanına gelerek yazdıklarını okudular. Başkan Aydın, yazılanları çok beğenerek Neza Ceylin ve Enes’i tebrik etti.